Vårvisning

 
Här ovan ser ni min utställning. Jag valde att ta med mina arbeten om ytterplagg, en liten del av hårfön och till för det mesta, mitt arbete om Peru och folklore! Delvis så var jag inte klar med min loggbok för ytterplagg eller hårfön, men blev nöjd med jackan och moodboarden som jag har för Alexander Mcqeeun (dock är moodboarden täckt pga jackan) Jag hade helt enkelt mest att visa upp från mitt folklore arbete. 
Jag tycker att jag på ett sätt fått alla projekten se ut som att de kommer från samma, de har samma färgskala och utseende. Jag valde också att ha mitt folklore arbete åt vänster och ytterplagg åt höger, sedan inspirationen för hårfönen i mitten då det ser ut som en inspiration till allt. 
Jag valde att lägga ett svart papper under loggboken för att jag tycker det fick mer känsla och en tydligare röd tråd till bakgrunden och dessa mörk fäger som jag valt att använda mig av. 
Visste inte vad jag skulle göra med min board men jag valde att skära i den så att den kunde stå lite vikt, detta ger en känsla av välkomnande och att man nästan dyker in i arbetet. Bakgrunden splashade jag massa svart färg, också för att jag hade mycket svart och mörkt i folklore, jackan och hårfön arbetet. 
Allmänt | |
Upp