LOGOTYP

Vad har jag gjort idag och varför? Jag har kollat inspiration för att få ideer vad jag ska göra och hur jag vill att min logotyp ska se ut. 
Jag har skissat en massa ideer:
 
 
Jag har inte kommit på exakt hur jag ska göra min logotyp men jag har olika förslag att gå på nu iallafall. Jag tänker mig skrivstil, mitt namn (fullständiga, efternamn eller för och efternamn). Var inne ett tag på att göra en kjol av L, men blev inte nöjd. Då tänkte jag att jag gör en kjol under mina initialer, men tänkte då tillbaka på klicheerna som Merete gick igenom under genomgången. Tillexempel om varumärket är för tandkräm är det ofta en tand osv. En kjol känns väldigt uppenbart för ett klädmärke. 
Just nu jobbar jag iallafall mycket med initialer och stilar. jag vill ha det inbroderat i plaggen vilket påminner mig om mitt land (peru). Min sista ide idag var även att L alltid ska se broderat ut även om det är på en papper eller vad som helst.
 
Nästa vecka ska jag börja arbeta på förslag i dator, färg, stilar, storlek på text osv.  
Allmänt | |
Upp