Dagens lektion 17/10-16

Idag har vi provat på en massa olika typsnitt och börjat arbeta i Ai. Det är väldigt roligt att exprimentera men det är också svårt. Idag har jag också fortsatt med att exprimentera angående namn, vet ännu inte vad jag ska heta. Är inne på SLCE By Sofia Elfström, eller Sofia Elfström By SLCE.
Jag har funderat mest på att ha "skripter" Vilket är när bokstäverna har en klack. Jag tycker på något sätt att det ger en mer stilrenare känsla och det är snyggare. Sedan vill jag att By Sofia Elfström ska vara i skrivstil, jag tycker det är snyggt och det är bara som en tillagd text. Alltså mitt märke kommer vara SLCE men det är By Sofia Elfström och det behöver därför inte vara lika stort och heller inte lika tydligt.
Har inte kommit mycket längre äm så denna lektion. 
Allmänt | |
Upp