Min logotyp

Idag har jag fått klart min logotyp.
Tanken bakom namnet 'Black Bird' är väldigt enkelt då jag inspireras av en skörna från Peru som kallas the blck bird. För en del av landet betyder denna fågeln döden och för en annan del av landet betyder den födelse och är gudomblig. Jag tycker att det var en intressant kontrast och tror det kan bli en rolig kollektion att göra. 
Jag döpte därför kollektionen för black bird då det är enklare än att säga the black bird. Och valde att göra i som en fjäder. Sedan skrev jag mitt namn under med ett mindre och ett annorlunda typsnitt, skrivstil bara för att det ska visa att det inte är kollektionens namn, utan det är bara personen som står bakom. 
Jag har inga färger i loggan då jag tycker det passar bra med vit och svart men jag har börjat fundera på vilka färger som suboliserar min kollektion och dt jag kommit fram till är kalla färger. De kan vara färgglada så som grön men de är en kall ton av färgerna. 
 
Nästa vecka ska jag fortsätta med min grafiska manual. 
Allmänt | |
Upp