Mönster

 
Idag kom jag på mitt mönster, jag satt hela förra lektionen o skissade men blev aldrig nöjd. Började med blommor, diamanter, cirklar, rektanglar osv. 
 
Idag började jag skissa igen efter genomgången av PS, jag satt länge o funderade tills jag delade in en kvadrat i fyra lika stora delar, gjorde två cirklar i mitten och utgick från det. 
Ju mer jag pillade med mönstret liknade det en drömdångare, eller den påminner iallafall om det enligt mig. jag älskar drömfångare, tycker de är super fina och blev därför glad att det liknade det. Jag älskar cirklar av någon anledning så gjorde ganska myclet av dem, även för att jag tycker om diamanter o pärlor som jag tycker påminner lite om de cirklar jag gjorde. Sträcken jag gjorde i slutet fick jag då sista inspirationen av drömfångare då de är mycket trådar på dem. 
 
Jag använde mig av: 
- Penna
- Linjal
- Passare 
- Papper 
- Inspiration från "decorative designs Islam"    
 
Resultat
 
 
 
Allmänt | |
Upp