Alhambra

För muslimerna och de muslimska världsdelarna är Alhambra den viktigaste politiska och aristokratiska center. 

Alhambra är en borg eller ett palatsområde som är placerad i den sydspanska staden Granada. Palatset har utsikt över Sierra Nevada eftersom palatset är placerat på en höjd.  

I palatset kan du se en massa fina mönster på väggar, tak samt golv. Det är även en massa fina fontäner och byggnader från nasridarnas tid, det är var deras tjänare bodde under den tid. Den absolut mest äldsta borg är Alcazaba och i den borg kan du finna ett torn som heter La Vela, och från detta torn har du en klar utsikt över palatstet, Alhambra. 

Under denna lektionen har det varit genomgång samt en film om Alhambra. Vi har även fått påbörja projektet som vi kommer arbeta med framöver. 

Idag har jag kollat upp lite information om Alhambra, samt de information från filmen, kollat bilder på mönster och byggnaden och fått en tanke på hur jag ska bygga moodboarden. Att kolla information och kolla bilder ger inspiration som jag kommer kunna använda framöver. 

Min moodboard får ni förhoppningsvis se nästa lektionstillfälle. Men håller idéen för mig själv 

 
 
 
 
Allmänt | |
Upp